#3 ''Rap i kobieta to dobre połączenie''

 

Intepre rap hip-hop wywiad


Czytelniczko, zastanawiałaś się kiedyś czy warto spełniać swoje marzenia i wychylać się pomiędzy stereotypy w muzyce? Bałaś się zrobić krok naprzód, by nie usłyszeć słów krytyki? Razem z Moniką - początkującą raperką z wielką pasją, zdecydowaną i pewną siebie kobietą, pogadałyśmy o kobietach w rapie, a także jej początkach w hip-hopie.

Jak zaczęła się Twoja historia z rapem?

Moja historia z rapem rozpoczęła się bardzo wcześnie. Klasyki polskiego rapu wiecznie gościły w moich  słuchawkach. Nagrywać zaczęłam jakieś 3 lata temu, kiedy mój chłopak zainspirował mnie tym. Ja pisałam swoje własne wiersze. Potem widziałam, jak mój chłopak tworzył swoje wersy. Nagle dał mi mikrofon, pierwszy bit i popłynęła pierwsza nawijka. Super! Wtedy już  wiedziałam, że to moja pasja.

Skąd wziął się Twój pseudonim? 

Mój pseudonim - ''Intepre'' -  został wymyślony z jednego słowa i nie do końca  miał stać się moim pseudonimem. Ale, że ja zawsze muszę interpretować, szukać sensu i kontekstów we wszystkim, zdaniem moich bliskich, więc już tak zostało - troszkę dziwacznie ale prawdziwie.

Kobieta i rap - Twoim zdanie to dobre połączenie? 

Nie lubię, szczerze mówiąc, jak ktoś twierdzi, że rap jest tylko dla facetów. W tym temacie zdania są podzielone. Ja, na przykład, nie widzę w rapie kobiet, które co drugie słowo przeklinają, z tekstami bez przekazu, a w klipach zachowują się jak zdemoralizowana młodzież.. Czyż nie sadzisz, że takie zachowanie nie pasuje do kobiety? Istnieją takie przypadki. Rap i kobieta to dobre połączenie, jeśli chce się przekazać coś wartościowego i od serca słuchaczom. 


Mam takie same zdanie na ten temat. Zdarzają się też takie przypadki, że wiele kobiet nie nagrywa, nie rozwija swojej pasji, bo boi się opinii innych. Jak Ty to postrzegasz - warto zwracać uwagę na zdanie innych?

I właśnie to ich błąd. Nie warto bać się opinii innych tylko iść za głosem serca, który mówi : ''Tak, chcę nagrywać! To moja pasja!'' Sama, szczerze mówiąc,  miałam z tym trudności, ponieważ parę osób wypowiedziało zdanie na temat mojego rapu, ale nie zniechęciło mnie to. Każda uwaga uczy mnie, co mogę poprawić i nie przejmuje się tym. Gdyby sławni raperzy mieli się tym przejmować to już by dawno skończyli swoja karierę.

Czerpałaś wzorce, inspiracje od innych raperek? Która raperka według Ciebie jest artystycznym autorytetem?


Nie, nigdy nie czerpałam wzorców od nikogo. Jestem sobą w tym co robię,  a inspiracje czerpie ze swoich doświadczeń w życiu, pisząc o tym co czuje itp. Raperkami, które mają naprawdę talent, moim zdaniem,  jest Guova oraz Lilu. Naprawdę podobają mi się ich tracki, styl i bardzo często je słucham.

A co z najbardziej rozpoznawalną raperką na polskiej scenie - Wdową?


Hmm... również ma talent. Przecież jest najbardziej znaną raperką w Polsce. Jednak, kiedy jej słucham to nie za bardzo wpada mi w ucho. Nie każdy musi lubić wszystko co jest rozpoznawalne. Istnieją raperki, które są mniej rozpoznawalne,a dużo lepsze niż te, które słyszymy na okrągło. Dlatego ciesze się ze jest coraz
więcej kobiet, które chcą się pokazywać z rapem.

Jest coś co najbardziej wkurza Cię w tekstach lub zachowaniu raperek?

Tak, oczywiście. Na przykład, teksty w stylu : ile na melanżach wypiły browarów lub są numerem jeden w rapie, bezsensowne braggi i to całe wywyższanie się. To nie powinno w ogóle tak wyglądać
! Rap powinien łączyć wszystkich i nie stawiać barier między słuchaczami. Jednak to wszystko dla sławy, prawda? Coraz częściej tylko takie teksty wpadają w ucho młodzieży, a o starych dobrych kawałkach zapominają.

Masz rację. Jakie są Twoje plany? Może jakieś demo?

 
Mam swoje plany. Chcę  się rozwijać dalej w rapie, a czy to mi wyjdzie czas pokaże. Do spełnienia celu się jest  potrzebny sprzęt, a z tym jest obecnie ciężko. Ale, jak to się mówi,  najważniejszy jest przekaz, a  nie jakość. Demo? Jeszcze o tym nie myślałam. Będzie jeszcze czas nad tym pomyśleć. 

 
Wystarczy mi życzyć Ci samych sukcesów i spełnienia swoich planów. Dziękuję Ci za wywiad. Pozdrawiam serdecznie!

Również bardzo dziękuję za wywiad. Pozdrawiam serdecznie!

You Might Also Like

1 komentarze

  1. Mówiąc szczerze nie słucham rapu. Aczkolwiek niektóre piosenki mają coś w sobie,że wpadają w ucho. Oraz ich przesłanie czasem jest po prostu piękne i prawdziwe:)
    http://xgabisxworlds.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń