#4 Cyress: ''Miłość do muzyki miałem od dziecka''




Jak trzyma się polski underground? Ile dzisiaj znaczy sentymentalny oldschoolu? A co z boomem na trap? Na te i inne pytania szukał odpowiedzi Cyress - raper zasilający szeregi zgierskiego podziemia.

 
W jakich okolicznościach zacząłeś nagrywać swoje pierwsze kawałki? Kto zaszczepił w Tobie miłość do muzyki?

Pamiętam, jak za latach młodzieńczych słuchałem dużo rapu, a w szczególności Paktofoniki oraz innych klasyków. W wieku 15 lat zacząłem pisać własne teksty oraz nagrywać. Miłość do muzyki miałem od dziecka. Pomagała mi w ciężkich chwilach, więc postanowiłem spróbować swoich sił i stworzyć coś swojego, by mieć świadomość, że ja też coś potrafię.

Wspomniałeś o Paktofonice i innych klasykach... - masz duży sentyment do oldschoolu?

Oldschool, hmm.... pobudza we mnie emocje oraz te wspomnienia, które towarzyszyły mi, gdy pierwszy raz usłyszałem rap, więc bardzo często do niego wracam.

Podasz swoich ulubionych artystów, swoje składy z okresu oldschoolu? 

Paktofonika, Molesta, 3xklan - chociaż ten skład był nastawiony na psychorap. Jednak nie mogło go tutaj zabraknąć. Jest jeszcze wiele artystów z tamtego okresu, można wymieniać, ale nie chciałbym nikogo pominąć.

Nie przepadasz za psychorapem, który mimo wszystko ma mocną pozycję, jak na tamten czas, w którym rap rządził się własnymi prawami często bardzo ulicznymi?

Wręcz przeciwnie, psychorap jest teraz bardzo uznawany. Przykładem tego są kawałki psycho, które nagrywam, np.: ''Chora Jazda''. Pozwala, by słuchacz na swój sposób, mógł rozmyślać o historiach w danym kawałku zawartych. Uważam, że można odnaleźć się w każdym stylu. Trzeba próbować też czegoś nowego i nie zatrzymywać się na jednym gatunku. 
 
To prawda. Zauważyłam to w Twojej twórczości, która jest bardzo szeroka tematycznie i stylowo. Tak jak wspomniałeś jest parę kawałków psychorapowych. A jakie masz podejście to trapu?

Trap dla mnie pozwala sprawdzić się technicznie na beacie, co nie należy do łatwych ćwiczeń, ale pozwala  doskonalić wejście w beat. To nie jest takie proste, ale jeżeli ktoś czuje się na siłach to warto spróbować. 
Zamierzam też dalej nagrywać pod trap, ale nie tylko. Polecam sprawdzić track ''Superheroes''.

Myślisz, że boom na trap to przejściowa zajawka czy na stałe wpisze się w normy tej kultury?

Wiesz, wszystko zależy od interpretacji artysty. Każdy robi to tak jak czuje.


Reasumując. Można rzucić hasło trap i powiedzieć, że jest on również tak autentyczny, jak oldschool?

Zdecydowanie tak. Wszystko idzie do przodu. Ważne, żeby to miało ręce i nogi - chodzi mi o treść zawartego przesłania w tracku

Jak odnosisz się do dzisiejszej rap sceny undergroundu jednocześnie budując ją jako artysta? Jest ona na dobrym poziomie czy brakuje jej czegoś? 


Jest na wysokim poziomie. Jeśli chodzi o scenę ogólną to utrzymuje się na wysokiej pozycji. Chociaż ja od zawsze stawiam na prawdę w trackach.

Domeną prawdziwego rapera zawsze powinna być prawda. Cyress - no właśnie skąd pomysł na ksywkę? 

Ta ksywka wzięła się ze szkoły, ponieważ kiedyś ktoś tak na mnie mówił i tak zostało. Te dwa ''SS'' na końcu to taka suma stylów, które mówią o tym, że nie zamierzam określać się w jednym stylu.

A jak się ma sprawa z koncertami? Jaki wspominasz najmilej? 

Najmilej wspominam koncert w Zgierzu podczas dnia "Znajdź w Sobie Anioła ". Każdy koncert to mega doświadczenie! Następny, który będę grać, to Rap Event 2, na który serdecznie zapraszam

Ja również polecam na ten event  i jedyne co mi pozostaje to życzyć Ci samych sukcesów i zajebistego koncertu. Wielkie dzięki za wywiad Cyress! 

Dzięki również pozdrawiam oraz zapraszam na koncert!

You Might Also Like

9 komentarze

  1. Miło poczytać taki wywiad, choć to zupełnie nie moje środowisko, poniewaz nie słucham tego rodzaju muzyki i o większości terminów nie miałam zielonego pojęcia :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zapraszam do dalszego śledzenia bloga, a może oswoisz się z terminami :)

      Usuń
  2. Lubie poczytać w wolnych chwilach wywiady więc jak najbardziej mi się podoba ;3

    OdpowiedzUsuń
  3. Hahaha beka 4ever z LAKOW.
    Fałsz na trackach.
    Gowno w głowie przez dopalacze
    A tekst tak redagowany ze aż w oczy boli.

    Ha Ha VANDALL! !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Drogi Czytelniku, nie będę wypowiadać się w sprawie dopalaczy, ponieważ nie widzę takiej potrzeby. To sprawa Cyressa. Jeżeli miałabym oceniać każdego z kim przeprowadzam rozmowę po tym ile bierze narkotyków, co pali lub w jakich dawkach przyjmuje alkohol, to z nikim nie przeprowadziłabym żadnego wywiadu. Raczej skupiam się tylko na twórczości artysty, która zależy od indywidualnego gustu słuchacza. Nie mam zamiaru usprawiedliwiać zachowania Cyressa, ale nie mogę przejść też obok tego obojętnie. Tekst nie jest mocno redagowany. Zostały naniesione tylko drobne korekty, nic więcej. To wszystko słowa samego Cyressa. Bardzo dziękuję za zabranie głosu. Pozdrawiam serdecznie, Autorka!

      Usuń
  4. Ale niestety nie zabrakło błędów nie tyle co ortograficznych ale językowych :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo przyjemnie się czyta. Fajnie się czegoś dowiedzieć. :)

    OdpowiedzUsuń